Meeting Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Niki Bongers - WaarBenJij.nu Meeting Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Niki Bongers - WaarBenJij.nu

Meeting Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Niki

17 Juli 2014 | Australië, Melbourne

Meeting Melbourne,
Ondertussen ben ik al bijna een maandje in Melbourne. Even tijd om jullie op de hoogte te brengen!

De vlucht van Sydney naar Melbourne is ongeveer anderhalf uur. Niet lang maar toch minimaal 5 graden temperatuursverschil tussen deze twee steden. Eenmaal aangekomen in Melbourne nam ik de Skybus naar het centrum en daarna een taxi naar mijn huisje in Port Melbourne. Mijn bedoeling is om hier de volgende 5 maanden te verblijven. Anne, de vorige intern van Abercrombie & Kent woonde hier ook en heeft ervoor gezorgd dat ik hier ook terecht kon. De deur werd geopend door Vincent, een Nederlander. Voelde me meteen thuis haha. Ik kwam in een huis waarin al 9 andere mensen woonde. Allemaal mensen met verschillende nationaliteiten die allemaal hier zijn voor werk, school of stage.

De eerste avond hebben we met een aantal mensen wat drankjes gedaan en op zaterdagavond hadden we al een huisfeest. Zo ongeveer 30 mensen kwamen erop af en zo leerde ik iedereen heel snel kennen. Nadat iedereen dan bij ons was gingen we de stad in naar La Vida en Brown Alley. Twee grote en leuke bar/clubs! Meteen een geweldige avond gehad met iedereen. Na een paar dagen de stad verkennen, naar de bioscoop gaan, winkelen en vele andere dingen was het op 25 juni dan eindelijk tijd om te beginnen met mijn stage bij Abercrombie & Kent. Ik had mijn eerste dagje samen met Anne die me alles leerde. Ik leerde mijn bazen en mede collega’s kennen. Ik werk voornamelijk samen met Joel, Lauren en Elizabeth. Superleuke mensen die me meteen meenamen voor een lunch! Het werk is erg leuk en divers. Elke dag heb ik wel een andere taak en leer ik steeds meer over de wereld en alle mooie plaatsen erin. (maakt mijn lijstje van plaatsen waar ik heen wil alleen maar groter..) !

Elke dag werken van 9 tot half 6 is wel even wennen maar het feit dat ik het werk leuk vind en ook mijn collega’s erg lief zijn helpt enorm. Na het werk doe ik veel leuke dingen met mijn huisgenoten. En elk weekend worden natuurlijk de flessen drank tevoorschijn gehaald en gaan we met z’n alle uit! Ook het WK heb ik hier natuurlijk gevolgd! Samen met wat Nederlanders gingen we elke wedstrijd naar het Hollandhouse! Het Holland House had altijd een geweldige sfeer ookal was het vaker 2 of 5 uur s’nachts. Heel veel Nederlanders die allemaal stonden te schreeuwen voor oranje. Na elke wedstrijd was er natuurlijk feest. Helaas net niet de finale gehaald, maar trots mogen we toch echt wel zijn! Ik heb in ieder geval een geweldige tijd gehad en genoten van het WK in Australie als Nederlander!

2 weekjes geleden ben ik met Jason, Hagen, Vincent, Paula en Camilla naar de Grampians geweest. Hier gingen we ‘kamperen’ van vrijdag tot zondag. Nadat we een auto gehuurd hadden en naar Coles waren geweest voor flink wat boodschappen vertrokken we op vrijdagavond naar de Grampians. Een autoritje van ongeveer 3 uur maar natuurlijk erg gezellig. Eenmaal in de Grampians aangekomen was het best even zoeken voor een kampeerplek. Rond 1 uur s’nachts vonden we dan iets. We waren net de kampeerplaats opgereden en voor ons stonden ongeveer 4 kangaroe’s en wat walibi’s. Eindelijk zag ik ze dan in het wild! Al snel bleek dat de jongens de palen van de tent vergeten waren… handig. We hebben uiteindelijk de tent aan de achterdeur van de auto gehangen en zijn we er met ons 6e ingekropen voor een gezellige avond met wat drankjes. Uiteindelijk hebben we maar in de auto geslapen…

Toen ik wakker werd waren er wederom erg veel walibi’s en wat kangaroes. Heel leuk! Het was erg koud in de Grampians, ongeveer 5 graden overdag. Die dag gingen we naar het Burakoo Lookpoint, de Grand Canyon van Australie (die we met heel veel lol in de regen beklommen) opweg naar the ‘Pinnacle’ en the Silverband waterfalls. Omdat onze tent niet veel nut had en de auto wat krapjes was besloten we die nacht te overnachten in een hostel. Er was een hostel midden in de Grampians, Tim’s place. Knus, gezellig en handig voor ons want zowel Argentinie (we hebben een Argentijns huisgenootje) als Nederland speelde die avond. Nederland speelde tegen Costa Rica en dit wilde we natuurlijk wel zien!

De laatste dag in de Grampians gingen we naar een ander lookoutpoint. Dit was echt ontzettend mooi om te zien. We zijn over wat hekjes geklommen om echt op de rand van de rotsen te komen te staan. Wat was het hoog maar supermooi!

Er zijn nog zoveel leuke dingen die ik de afgelopen weken heb gedaan maar als ik dat allemaal moet vertellen word mijn blog weer ontzettend lang. Laten we zeggen dat ik erg veel geluk heb met alles wat ik hier mag meemaken!

Ik beloof dat de volgende blog wat sneller zal verschijnen, ik heb namelijk nog een aantal leuke dingen op de planning staan waaronder een 'gala' (inclusief galajurk) met het werk, fancyyyyy.

Liefs uit Australie!

  • 24 Juli 2014 - 11:55

    Jolande:

    Wat een avonturen beleef jij!! Als ik 30 jaar jonger was...............!!

    Nou, Math en ik gaan aanstaande zondag een dagje naar Amsterdam. Ook leuk: 25 graden, overvolle trein, spoorwerkzaamheden, bewolkt, regenbuien, paraplue mee. Ruilen??

  • 28 Juli 2014 - 08:57

    Niki Bongers:

    Haha, ja leuk he Jolande, amuseer me hier ontzettend maar dagje Amsterdam met Math moet toch ook wel heel gezellig zijn, samen een frietje met wietsaus halen? haha

    Veel plezier!


  • 29 Juli 2014 - 10:11

    Math :

    Dagje Amsterdam met Jolande overleeft, was warm paraplu voor niks mee gesjouwd.
    Op de terugreis was de airco kapot van onze wagon. Pff. ...
    Als ik al je avonturen lees vermaak jij je wel, als ik 40 jaar jonger was.......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niki

Ik neem jullie mee naar mijn stage in Melbourne, Australia, beginnende 1 juni 2014. Waar de toekomst mij hierna brengt, wie weet?

Actief sinds 07 Mei 2014
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 4462

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 09 November 2014

Stage Melbourne, Australia

Landen bezocht: