‘Wanderlust’ - Reisverslag uit Cairns, Australië van Niki Bongers - WaarBenJij.nu ‘Wanderlust’ - Reisverslag uit Cairns, Australië van Niki Bongers - WaarBenJij.nu

‘Wanderlust’

Blijf op de hoogte en volg Niki

10 Juni 2014 | Australië, Cairns

Wauw, dat is alles wat ik eigenlijk kan zeggen na deze heftige maar geweldige week in Cairns. Mijn reis vanuit Amsterdam naar Cairns duurde ongeveer 48 uur. Maar in het vliegtuig heb ik me geen moment verveeld. Hier leerde ik al vele mensen kennen. Wat Nederlanders, Chinezen en mijn eerste Australische mate! In het vliegtuig werd je overladen met eten en drinken en het personeel was tevens erg vriendelijk. Je kon er vanalles doen, er ging een hele nieuwe wereld voor me open!

In Cairns was iedereen vanaf het eerste moment ontzettend vriendelijk. De taxichauffeur was erg geïnteresseerd in mijn reis en liet mij geen moment mijn koffers dragen. Ook in het resort waar ik de week zou verblijven waren de mensen ontzettend lief. Ik heb een keer mijzelf voorgesteld maar dat was blijkbaar genoeg want de volgende dagen spraken me mensen niet aan met ‘goodmorning’ maar riepen ze vrolijk GOODMORNING NIKI!! En kwamen ze een praatje met me maken. Mijn ontbijt duurde daarom ook altijd erg lang, steeds bleef ik wel weer bij iemand anders hangen om een praatje te maken. Vooral Cederic de manager van het resort was erg vriendelijk. Hij hielp me met vrijwel alles wat ik nodig had en ik hielp hem. Hij gaat namelijk een reis maken en gaat ook Nederland bezoeken. Ik heb hem wat tips gegeven om wat meer te kunnen bezoeken dan alleen het welbekende Amsterdam. Natuurlijk heb ik de Maastrichtse vlaai bij hem aangeraden en de Bredaase gezelligheid!

De eerste dag heb ik het centrum van Cairns bezocht. Ook hier heb ik weer ontzettend veel mensen ontmoet, voornamelijk backpackers die ook weer erg geïnteresseerd waren in mijn reis. Zo ontmoette ik Claire die vanuit Amerika naar Cairns was gekomen, ook om te werken voor een bedrijf. Zij moest ook voor klanten zorgen en de marketing van het bedrijf doen net zoals ik dat ga doen voor Abercrombie & Kent in Melbourne. Uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij de Esplanade van Cairns. Hierbij was een groot zwembad en het strand. Het was op dit moment 31 graden (‘wintertijd’) dus genieten deed ik zeker!

De tweede dag heb ik allereerst goed uitgeslapen want mijn nachtrust was nogal onrustig. De jetlag was duidelijk te merken maar ik probeerde er niet te veel aan toe te geven. In de middag ben ik gaan rondlopen in een kleine buurt in Cairns. Een buurt waar erg veel locals wonen. Tevens weer hele lieve mensen die naar me zwaaide als ik langsliep of een praatje met me kwamen maken. Hier ontmoette ik Tito. Een donkere, stevige ‘professionele boxer’ zoals hij zelf beweerde. Hij heeft een stukje met me meegelopen en me verteld over de locals in Cairns. Hierna heb ik nog even aan het zwembad gelegen bij het resort en s’ avonds wat gegeten bij het Poolside cafe. Hier ontmoette ik Jack en Cas, die werken voor het resort! Ook ontmoette ik Bryce en Kuma, een jongen uit Australië en een uit Singapore!

Op de derde dag heb ik niet veel gedaan. Het was wel mijn plan maar mijn jetlag nam de controle over. S ’avonds ben ik weer wat gaan eten bij het Poolside Cafe en na wat drankjes besloten Jack, Cas, Kuma, Bryce en ik uit te gaan in het centrum van Cairns. Het uitgaansleven in Cairns is echt geweldig. In Nederland irriteer ik me wel vaker aan sommige type. Iedereen kent ze wel. De jongen die aan de zijkant maar een beetje staat te kijken naar de rest. Niet beweegt of niks. Je bent uit, DANS DAN OOK! Hier danste iedereen echt iedereen. Maakte ze nu niet of ze konden dansen of niet, ze deden het. Maar wauw wat genoot ik ervan. Jack heeft zijn eigen bar: ‘Vibe’. Hier hebben we dan ook veel rondgehangen en kregen we veel drankjes. Tevens kon je bij vele barretjes een wit armbandje krijgen waarmee je voor 20 dollar de hele avond non-stop kon drinken. Jullie kunnen dus wel raden hoe mijn avond eindigde… Uiteindelijk eindigde de avond in de Junglebar. Mijn absolute favoriet. Superleuke club met linianen waar je aan kon slingeren haha! Uiteindelijk was het 6 uur in de ochtend en had ik niet meer zoveel zin om nog een taxi naar het resort te nemen. Samen met Cas ben ik gaan slapen bij een vriendin van Cas: ‘Savannah’. Zij had haar eigen kleine huisje dat me een beetje liet denken aan grote boomhut. Met een ontzettend lieve hond BJ. Na nog wat kletsen ging ons lampje dan eindelijk uit.

Na 2 uurtjes slapen werd ik op mijn vierde dag in Cairns wakker naast een overgevende Cas.. Ook mijn hoofd bonkte wat harder dan normaal.. Savannah was al naar haar werk toe en samen hebben we eerst even uitgekaterd. Uiteindelijk zijn we samen aan het zwembad op het resort gaan liggen. Nog wat gedronken met Jack, Bryce en een vriend van Bryce, James. Want ja, dat schijnt de beste manier te zijn om over je kater heen te komen..

Op zaterdag 7 juni was het de eerste dag van mijn tour! Om 06.55 werd ik opgehaald bij het resort door een soort junglebusje. Donkere ramen en een junglepatroontje erop. De chauffeur die ook mijn tourguide was, was meteen erg aardig. Ook in de bus werd ik meteen aangesproken door 2 meiden uit Sydney die met hun vader voor het eerst in Cairns waren. Allereerst reden we naar de Daintree river. Hier zouden we opzoek gaan naar krokodillen, slangen en vogels. Het duurde niet lang voordat er naast ons bootje een joekel van een krokodil zat. Voelde me net die crocodille-hunter opzoek naar krokodillen op mijn bootje. Na een uurtje op de rivier reden we door het regenwoud naar de Walu Wugirriga. Een heel mooi punt met een prachtig uitzicht waar ik hele mooie foto’s kon maken. Daarna reden we door naar een prachtig strand gelegen aan het tropisch regenwoud! Na een wandeling hier hadden we een lunch. Als laatste bezochten we de aboriginals en een gedeelte van het regenwoud waar zij vandaan komen. Aboriginals, hoe kan ik ze omschrijven.. ze zijn vrij dik, hun gezichten zijn ‘platgeduwd’, ze hebben een kleurtje, stinken en zijn onduidelijk als ze praten. Voor de rest hele lieve mensen, maar anders dan ons! Na een wandeling door het regenwoud was het weer tijd om terug te keren naar het resort. Dat ik moe was is wel gebleken want om 8 uur lag ik dan ook al te slapen..

De dag na de jungletour was de dag waarna ik al weken had uitgekeken. Snorkelen in de Great Barrier Reef. Een van de zeven wereldwonderen en ik weet nu waarom. De dag begon met veel regen, maarja je zit dan ook wel in een tropisch regenwoud klimaat. Met de bus werd ik op mijn resort opgehaald en naar de boot gebracht. Ik ging aan boord op de silverswift. De bemanning was meteen erg aardig en waren erg geïnteresseerd in mijn reis. Voordat we vertrokken werd ons aangeraden om 2 pilletjes in te nemen tegen zeeziek, want de wind was erg heftig (15 knopen??) en de boot was daar toch wel gevoelig voor. En dat heb ik gemerkt. Het leek alsof ik in een achtbaan zat gecombineerd met een vrije val. De boottocht naar de Great Barrier Reef duurde ongeveer een uur en na dat uurtje was ik ook blij dat het over was. Op de boot ontmoette ik Stephanie en Patrick , 2 Amerikanen die ook gingen snorkelen. Patrick is net begonnen aan een wereldreis en dit was zijn eerste bestemming. Hem horen praten over zijn wereldreis maakte me erg enthousiast! Ik hoop dan ook dat ik na mijn studie hetzelfde kan doen. Alleen op reis zijn in Cairns heeft me toch wel doen beseffen dat ik echt gek ben op reizen en het heel leuk vind om nieuwe mensen te ontmoeten en nieuwe plekken te zien! Het snorkelen begon en vanaf het eerste moment dat ik in het water was genoot ik optimaal! Het was echt prachtig. Een van de mooiste dingen die ik ooit gezien heb. We bezochten 3 plekken waar we konden snorkelen. Ik snorkelde tussen het mooie rif met schilpadden, ‘nemo’s’, krabben en zelfs wat haaien. Het was een geweldige ervaring die ik echt nooit meer zal vergeten! Ook ontmoette ik Charles op de boot. Hij was een snorkel en duikinstructeur en was op vrijwel elke plek in de wereld geweest waar je maar kon duiken. Wauw, ik ontmoet zoveel mensen die zo gek zijn op reizen! En als ze me dan vertellen over hun reizen wil ik alleen maar meer zien.. vandaar deze titel ‘Wanderlust’. Want dat heb ik hier nog meer gekregen dan dat ik al had.

Voor wie niet weet wat het betekend, hier de definitie: ‘A very strong or irresistible impulse to travel’. En ja, moet zeggen dat heb ik toch wel!

Gisteren was een regenachtige dag, ik heb daarom ook niet veel gedaan alleen wat rondgehangen met de mensen van het resort. Wat drankjes gedaan en veel geklets. Vandaag is mijn laatste dag in Cairns. Weer lekker warm en Cas en Jack moeten werken dus het is erg gezellig. Morgen vlieg ik om 06.45 naar Sydney! Hier zal ik worden ontvangen door de familie van Marc, mijn stiefvader. Heb er ontzettend veel zin in en kijk ernaar uit
om nog meer mensen te kunnen ontmoeten!

Loveya all’mates. Poenieeees

Liefs,
Niki

  • 10 Juni 2014 - 13:14

    Denise:

    Heee Niekske!
    Wat leuk om te lezen dat je al helemaal ingeburgerd bent daar!
    Volgens mij hoefde je helemaal niet bang te zijn dat het niet goed zou gaan, haha.
    Ben nu wel benieuwd naar foto's; ook van de mannen natuurlijk... ;-)
    Geniet ervan, ik ga je volgen!
    Kus x
    Denise

  • 10 Juni 2014 - 13:14

    Denise:

    Heee Niekske!
    Wat leuk om te lezen dat je al helemaal ingeburgerd bent daar!
    Volgens mij hoefde je helemaal niet bang te zijn dat het niet goed zou gaan, haha.
    Ben nu wel benieuwd naar foto's; ook van de mannen natuurlijk... ;-)
    Geniet ervan, ik ga je volgen!
    Kus x
    Denise

  • 10 Juni 2014 - 14:00

    Valérie:

    Wauw wat super gaaf allemaal! Volgens mij heb je het enorm naar je zin! Ben benieuwd naar al je verhalen en fotos!

    XxxValérie

  • 10 Juni 2014 - 20:43

    Chantal:

    Hee lieve Niki,

    Wat een leuk bericht om te lezen en wat heb je al veel gedaan/meegemaakt zeg.. Hartstikke leuk! En het is pas het begin haha!! Ben erg benieuwd naar al je berichten die nog gaan volgen en de leuke foto's uiteraard!

    Nog heel veel plezier en succes met alles!

    Dikke kus uit Brabant xxxx

  • 12 Juni 2014 - 01:45

    Huib:

    Harde shit ouwe, hossel ze!

  • 12 Juni 2014 - 08:48

    Loulou:

    GOOODMORNING NIKI! Wat fijn om te horen dat het zo goed gaat en dat je leuke nieuwe mensen ontmoet! Vind je verhalen zo gaaf.. Kan ik ff langs komen?

    Geniet ervan meiske, je verdiend het! Kussiesss smaksmak

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niki

Ik neem jullie mee naar mijn stage in Melbourne, Australia, beginnende 1 juni 2014. Waar de toekomst mij hierna brengt, wie weet?

Actief sinds 07 Mei 2014
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 4466

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 09 November 2014

Stage Melbourne, Australia

Landen bezocht: