Lucky - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Niki Bongers - WaarBenJij.nu Lucky - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Niki Bongers - WaarBenJij.nu

Lucky

Blijf op de hoogte en volg Niki

04 September 2014 | Australië, Melbourne

Vanochtend hoorde ik de wekker weer afgaan rond kwart over 7… nog even een paar keer snoozen hoor, anders kan ik echt niet opstaan. Uiteindelijk kwam ik als een zombie om 7.45 eindelijk eens op gang. In het donker pakte ik 2 kledingstukken die totaal niet machte en verbrandde ik mijn oor aan mijn australische stijltang.. maarja het is maandag, je kunt niet alles hebben. Na dit zware maar leuke weekend was ik helemaal kapot… desalniettemin had ik zin om te gaan werken. In de tram ging ik tegenover een oude vrouw zitten, die me vertelde dat ik er op deze vroege morgen ontzettend vrolijk uitzag. Waarop ik tegen haar zei: ‘Ik zit in het prachtige Australie, hoe kan ik hier nu niet vrolijk zijn?’.

Vandaag zit ik nog precies 9 weken in Melbourne. Nog 77 dagen in dit prachtige land. De laatste weken zijn zoals jullie wel weten geweldig geweest. Ik kan dan ook echt zeggen dat ik verliefd ben geworden op dit land, deze stad, de cultuur, de omgeving en de mensen. Wat zou ik graag langer willen blijven, er zijn zoveel dingen die ik hier nog zou willen doen. Helaas is dit vanwege mijn studie niet mogelijk en daarom probeer ik van elk moment dat ik hier nog heb ontzettend te genieten. De laatste paar weken zaten dan ook vol met tripjes, avondjes uitgaan en veel leuke dingen doen met vrienden.

Deze donderdag had ik toevallig een 5-sterren diner in het Melba Restaurant in Melbourne. Een ontzettend goed restaurant dat ik zelf van zijn lang zal ze leven niet had kunnen betalen. Ik ging erheen met mijn werk en het was erg gezellig. Toevallig was het footy team van Melbourne er ook. Jullie kunnen dan misschien wel begrijpen dat ik en mijn op-mannen-vallende baas niet zo met ons eten bezig waren.

Op vrijdag en zaterdag ging ik uit met vrienden. Elke avond dat ik uitga onmoet ik wel weer een paar nieuwe leuke mensen. Nieuwe mensen die me vertellen over nieuwe en leuke plekjes in Melbourne. Hierdoor zie ik steeds meer van de stad. De laatste tijd ben ik ook vaak in de stad te vinden met Suus, we hebben het altijd erg leuk samen en ik ben dan ook erg blij dat ze hier in Melbourne is.

Gisteren ging ik met een groep van 96 jongere naar de Grampians. Ik was er al eens met vrienden geweest op een roadtrip maar ik had van een vriend een vrijkaartje gekregen in de ruil voor wat hulp bij de tour. Nou dat wilde ik natuurlijk wel. Suus ging ook mee. 96 jonge, gezellige en leuke mensen gingen naar de Grampians. Uiteindelijk gingen we toevallig naar 2 punten in de Grampians waar ik met mijn vrienden niet geweest was, ideaal! Heel veel leuke mensen leren kennen en een geweldige dag gehad met iedereen.

Deze dinsdag kreeg ik van diezelfde vriend vrijkaartjes voor Melbourne Fashion week. Een once in a life-time experience dus in mijn uppie ging ik erheen. Eenmaal op het evenement aangekomen waren er ontzettend veel leuke meiden waarmee ik naar de show gekeken heb. Daarna zijn we met z’n alle spontaan op kroegentoch geweest. We dronken cocktails in de meest verstopte kroegetjes in China town en hadden de grootste lol.

De komende dagen en weken heb ik ook weer vanalles gepland staan. Vrijdag komt Sharon samen met een vriendin naar Melbourne. We weten nog niet precies wat we gaan doen maar ik heb er al ontzettend veel zin in. De week daarna is een mege grote bootparty in Melbourne en verder staat ook nog the Great Ocean Road, Philip Island, de Eureka Tower beklimmen en natuurlijk veel feesten op mijn lijstje. Tevens ben ik af en toe aan het kijken naar goedkope vluchten naar andere plekjes in Australie. Dus wie weet doen we nog een retourtje binnenkort.

Jullie horen snel van me mates.
Poenie

  • 04 September 2014 - 15:43

    Jolande:

    Zeg Niki, hoe gaat het eigenlijk met je stage?

  • 08 September 2014 - 01:17

    Niki Bongers:

    Haha ook heel goed hoor Yolande! Nog 2 maanden even werken en dan ben ik er alweer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niki

Ik neem jullie mee naar mijn stage in Melbourne, Australia, beginnende 1 juni 2014. Waar de toekomst mij hierna brengt, wie weet?

Actief sinds 07 Mei 2014
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 4461

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 09 November 2014

Stage Melbourne, Australia

Landen bezocht: