De laatste maand.. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Niki Bongers - WaarBenJij.nu De laatste maand.. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Niki Bongers - WaarBenJij.nu

De laatste maand..

Blijf op de hoogte en volg Niki

10 Oktober 2014 | Australië, Melbourne

Hello vriendjes,
Het is alweer een aantal weken geleden dat ik iets van me heb laten horen, dus even een snelle update. Ondertussen is er weer veel gebeurd, dus even wat hoogtepunten vanuit het mooie Australie.

Zo heb ik hier mijn eerste International Boatparty gehad. Een boot met ongeveer 150-200? internationale mensen erop die feesten, heel erg leuk! Samen met Suus vertegenwoordigde wij natuurlijk Nederland. Helaas is de algemene kennis over Nederland bij de meeste mensen niet heel groot, dus werden we vanwege onze vlag vaak voor Fransen aangezien.

Ook ben ik naar Philip Island geweest. Een eiland ten zuiden van Melbourne dat bekend staat om zijn wildlife, mooie uitkijkpunten en de pinguin parade. Nu zullen jullie wel denken pinguin parade??? Maar dat is hoe ze het hier noemen en erg bijzonder om te zien. Wanneer de zon ondergaat komen pinguins van niet groter dan 50 cm aan op het strand van Philip Island. Het is voor hun de beste tijd om aan wal te komen omdat ze dan minder snel gezien worden door andere beesten. Alle mensen zaten op een grote tribune onder honderden sterren te wachten op de kleine pinguins. Als je er zo over nadenkt is het best raar, mensen die wachten op zulke kleine beestjes. Na een tijdje kwamen de eerste pinguins aan, het is inderdaad net een parade maar ze komen allemaal in kleine groepjes. Ongeveer 10 tot 15 pinguins per keer die eerst kijken of er geen gevaar is en dan met z’n alle het strand over rennen. De dikste meestal achteraan, vallend over elkaars voeten, ik wou dat ik het voor jullie had kunnen filmen maar dat mocht helaas niet.

Ook was er de AFL Grand Finale. Voor de mensen die geen idee hebben waar ik het over heb: Footy! Australiers zijn niet zo van het voetbal zoals wij dat kennen (kijk maar naar het WK van dit jaar). Maar waar ze wel erg van houden is Footy. Het is hier erg populair en inmiddels kan ik ook wel zeggen dat ik er fan van ben. Op 27 September speelde de Melbourne Hawks tegen de Sydney Swans in de finale. Met een groep mensen gingen we de finale kijken in een kroeg. Ik kreeg er weer een beetje het WK gevoel van, alleen waren de australiers nu vele malen enthousiaster. En guess what? De Hawkies wonnen joehoe!!!! Een superleuke dag die natuurlijk ook eindigde in de kroeg.

Verder heb ik nog vele leuke dingen mogen doen zoals: een aantal kroegentochten, avondjes uiteten in lygon street, natuurlijk vele avondjes stappen in St Kilda en de CBD, de Melbourne ZOO bezocht, koffie gedronken in de welbekende koffiestraatjes, houseparties en Barbie’s en vele avondjes Boten & Kingsen met Goon! Heerlijk, Goon…

Vandaag zit ik nog precies 1 maand in Melbourne want op 10 november kom ik alweer aan in Nederland. Wat gaat de tijd toch snel en wat zou ik hier graag nog een aantal maanden langer willen blijven. Nog even van elk moment genieten en vele leuke dingen doen. Op de planning staan nog: The Great Ocean Road, 5 dagen Whitsundays met Sharon (EIN-DE-LIJK echt bruin worden!!!!), Oktoberfest in Melbourne, the Melbourne Cup en the Holi Festival of Colours op mijn laatste dagje!
En oja, mijn stage gaat ook goed voor degene die het zich afvroegen haha.

TOEDELS en tot over een maand!
NIK.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niki

Ik neem jullie mee naar mijn stage in Melbourne, Australia, beginnende 1 juni 2014. Waar de toekomst mij hierna brengt, wie weet?

Actief sinds 07 Mei 2014
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 4456

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 09 November 2014

Stage Melbourne, Australia

Landen bezocht: